Példa:
utasítás | eredmény |
kör 10 előre 10 kör 20 |
Példa:
A karaktersorozat: | A szabályok: |
0101 | (00, 0), (01,1) |
Ha két kört kell megtenni, a karaktersorozat így változik:
induló helyzet: | 0101 |
1. kör: | 0101, 0001, 0011, 0011 |
2. kör: | 0011, 0111, 0111, 0111 |
vonalvastagság | tollvastagság! :x |
elágazás | ha feltétel [az akkor ág utasításai] |
eljárás-definíció | tanuld eljárásnév :paraméter
utasítások vége |
Az alábbi Logo program egy fát rajzol a képernyőre.
tanuld fa :db :h :v
tollvastagsag! :v előre :h ha :db>1 [balra 60 fa :db-1 :h*3/4 :v*2/3 jobbra 120 fa :db-1 :h*3/4 :v*2/3 balra 60] tollvastagság! :v hátra :h vége |
A fa eljárást :db :h :v paraméterekkel
hívjuk meg (:db>0).
A. Add meg
a lehető legegyszerűbb képlettel, hogy a kezdő hívással együtt hányszor
hívja meg saját magát az eljárás!
B. Hány levele
(olyan végződése, ahonnan nem rajzoltunk további ágat) lesz a fának?
C. Mekkora
felületet fednek le a fa vonalai (nem kell azzal törődnöd, hogy egyes ágakat
egymásra rajzol-e az eljárás)?
Valami:
I:=1 : K:=0 Ciklus amíg I<=N és K<D Ha A(I) páros akkor K:=K+1 I:=I+1 Ciklus vége L:=K>=D Ha L akkor S:=I-1 Eljárás vége. |
A.
Mi lesz L értéke a futás végén?
B.
Mi a szerepe a K változónak?
C.
Mi a kezdeti feltétele annak, hogy az S változó kapjon értéket, s mi lesz
ez az érték?