Az alábbi ábra egy háromszöget mutat. Írj programot, amely kiírja a háromszög felső csúcsából induló és a háromszög alsó sorában végződő számsorozatok összege közül a legnagyobbat!
Szabályok:
7 3 8 8 1 0 2 7 4 4 4 5 2 6 5 Bemennet:
- Minden lépésben átlósan balra lefelé vagy jobbra lefelé lehet haladni.
- A háromszög sorainak száma 1 és 100 között lehet.
- A háromszögben 0 és 99 közötti egész számok vannak.
Az INPUT.TXT állomány első sorában a háromszög sorainak száma van, amelyet soronként követnek a háromszög egyes soraiban levő számok.Kimenet:A maximális összeget egész számként kell beírni az OUTPUT.TXT állományba.Példa:
INPUT.TXT OUTPUT.TXT 5
7
3 8
8 1 0
2 7 4 4
4 5 2 6 530
A következő ábra egy kastély alaprajzát mutatjaFeladat: Írj programot, amely meghatározza, hogyBemenet:1. hány szoba van a kastélyban,A kastély alapterülete M*N négyzetre van osztva (M<=50, N<=50). Egy-egy négyzet falainak száma 0 és 4 között lehet.
2, mekkora a legnagyobb szoba,
3. melyik falat kell kivenni ahhoz, hogy olyan nagy szobát hozzunk létre, amekkorát csak lehetséges!Az INPUT.TXT állományban számok írják le az alaprajzot, mégpedig négyzetenként egy-egy egész szám.Kimenet:
- Az állományban az első szám az alaprajz sorainak, a második pedig az oszlopainak a számát adja meg.
- Az ezután következő sorokban egy-egy négyzetet írnak le a számok (0<=p<=15). Ez a szám a következő kódok összegeként áll elő: 1 (nyugati fal), 2 (északi fal), 4 (keleti fal), 8 (déli fal). A belső falakat kétszer adjuk meg, pl az (1,1) négyzet déli fala a (2,1) négyzet északi falaként is szerepel.
- A kastélyban legalább 2 szoba van.
Az OUTPUT.TXT állományba három sort kell írni. Az első sorba a szobák számát, a második sorba a legnagyobb szoba területét (a négyzetek számával kifejezve), végül a harmadik sorba az eltávolítandó fal leírását (először az eltávolítandó fal melletti négyzet sorának, azután oszlopának a számát kell megadni, majd pedig azt, hogy ebben a négyzetben melyik égtáj felé esik az eltávolítandó fal - az égtáj nevét angolul kell kiírni). A legutolsó kérdésre vonatkozó lehetséges megoldások közül elegendő csupán egyet megadni.Példa:
INPUT.TXT OUTPUT.TXT 4
7
11 6 11 6 3 10 6
7 9 6 13 5 15 5
1 10 12 7 13 7 5
13 11 10 8 10 12 135
9
4 1 E
Az ábrán egy négyzet látható. Minden sora, minden oszlopa és a két főátlója egy-egy ötjegyű prímszámnak olvasható. A sorokat balról jobbra, az oszlopokat fölülről lefelé, a két főátlót pedig balról jobbra kell kiolvasni. Az INPUT.TXT állományból beolvasandó adatok alapján írj programot, amely ilyen négyzeteket készít!
- A prímszámokban a számjegyek összegének ugyanannak kell lenni (ez a példában 11).
- A bal felső sarokban levő számjegyet előre megadjuk (a példában ez a szám 1).
- Ugyanaz a prímszám egynél többször is felhasználható ugyanabban a négyzetben.
- Ha több megoldás is van, akkor az összeset meg kell adni.
- A prímszámok nem kezdődhetnek nullákkal, azaz például a 00003 nem ötjegyű prímszám.
Bemenet:
1 1 3 5 1 3 3 2 0 3 3 0 3 2 3 1 4 0 0 3 3 3 3 1 1 A program az INPUT.TXT állományból olvassa be az adatokat. Az első szám a prímszámok számjegyeinek összege, a második pedig a bal felső sarokba írandó számjegy. Az állomány két sorból áll. (A tesztadatokra mindig van megoldás.)Kimenet:Minden megtalált megoldást 5 sorban, soronként egy-egy ötjegyű prímszámmal írj be az OUTPUT.TXT állományba! A megoldások között üres sor lehetséges, de nem kötelező.Példa:
INPUT.TXT OUTPUT.TXT 11
111351
14033
30323
53201
1331311351
33203
30323
14003
3331113313
13043
32303
50231
13331